היבטים צורניים, תוכניים ואידיאולוגיים בעריכת
סרטים
החיתוך (CUT)
משמעותו ותפקידיו; הבדלי
גישות: הבלטה מול הסתרה של החיתוך; סוגי חיתוך
שונים
ומעברים.
המקצב
מרכיבי המקצב ואופן
בנייתו; הקבלות מוסיקליות ופואטיות, חיתוך וקומפוזיציה
כמשרתי
המקצב.
דחיסה ומתיחה של זמן; עריכה
מקבילה; קפיצות בזמן:
FLASH BACK, FLASH FORWARD .
המרחב בקולנוע
גריפית והעריכה האנליטית;
נקודת המבט ומה שמחוץ למסגרת התמונה.
מונטאז'
מסורות הקולנוע הרוסי: איזנשטיין והתפתחות הגישה הסינטזית.
שאלת ההקשר (CONTEXT)
מקולישוב ועד הקולנוע
הפוסט מודרני; אנדרה באזן ומתנגדיו
העכשוויים של גישת
העריכה הסינטזית;
מניפולציות מכוונות ובלתי מכוונות.
קול ותמונה
מערכת
היחסים שבין פס הקול והתמונה; קול שהוא
חלק מן ההתרחשות וקול שאינו
חלק
ממנה, קול סינכרוני וקול א-סינכרוני,
קריינות, מוסיקה ואפקטים קוליים.
מבנה קווי, מעגלי,
ואסוציאטיבי; מבנה אינדוקטיבי מול מבנה
דדוקטיבי; הבדלים
בין
מבנים של סרט עלילתי ארוך וקצר; סרט
קולנוע מול סדרת טלוויזיה, תכתיבי
המבנה
של הסרט הדוקומנטרי;
מבנה של כתבת חדשות מול מבנים של סרטי תעודה;
קווים
מנחים לבחירת המבנה לסרט.
גישות לחומר הגלם
תהליכי
צפייה וארגון חומר הגלם; מבנה
ראשוני; יישום גישות שונות; תהליכי שיפוט
וביקורת.
נושאים נוספים לדיון :
הוידיאו קליפ והחשיבה המשוחררת מכבליה
הקולנוע הדוקומנטארי ותרומתו
לחשיבה הקולנועית
ציוני דרך בעריכה בהקשרים
היסטוריים ואידיאולוגיים
הבדלי
גישות בין הקולנוע האירופאי של שנות
השלושים, הקולנוע הסובייטי
והאמריקאי; שימוש בעריכה בסרטי התעמולה הנאצית.